Kalau Takut Ambil Risiko, Jgn Sembang Ttg Perjuangan!

“YES, AKU BERASAL DARIPADA KELUARGA SUSAH. TAPI, AKU BERUSAHA KERAS UTK MENGUBAH KEHIDUPAN!”
.
.
Bagi korang yg melalui hidup mcm aku sebelum ni, aku nasihatkan supaya berusahalah sekuatnya.
.
Apa yg membezakan di antara kita adalah USAHA.
.
Nak RAJIN, Nak MALAS – PILIHAN KORANG.
.
Takkan ada yg memaksa.
.
.
Sampai satu masa, kita akan bertanya pada diri sendiri.
.
“Apa yg dah aku sumbangkan pada keluarga.. masyarakat.. agama..”
.
Kalau utk diri sendiri pun tak cukup? “Lu pikir la sendiri” bak kata Nabil Ahmad..
.
Kedua orang tua kita dh berikan yg terbaik semampu mungkin utk kita sebenarnya.
.
Jangan sesekali salahkan mereka dgn apa yg korang miliki skrg..
.
Apa usaha korang utk memajukan diri?
.
Ada banyak cara.. Berbisnes.. Kerja part time..
.
Bapak Lewis Hemilton pernah melakukan 3 kerja dalam sehari demi menanggung kos kehidupan seharian & belanja anaknya utk menjadi formula 1 driver.. Apa BIG WHY sang ayah tersebut? IMPIAN SI ANAK…
.
Hari ni aku berbisnes. Siapa boleh JAMIN masa depan kalau ianya tak dilakar hari ini?
.
Persaingan? PASTI WUJUD!
.
So, di mana ada kemahuan di situ ada jalan!
.
#flerr #airfreshener #smellsgoodallday

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *